مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 17:102022-12-26اقتصادي

خبرهای تازه از آتشکده «کنارسیاه» و بازار کازرون


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از پایان مرمت «بازار شاه حمزه» کازرون خبر داد و درباره مرمت چهارتاقی یا آتشکده «کنارسیاه» توضیحاتی ارائه کرد.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از پایان مرمت بازار شاه حمزه کازرون خبر داد و درباره مرمت چهارتاقی یا آتشکده کنارسیاه توضیحاتی ارائه کرد.

به دنبال انتشار گزارش ایسنا از وضعیت چهارتاقی کنارسیاه ، سید مؤید محسن نژاد ـ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ـ از این مجموعه تاریخی بازدید کرد و از آغاز مرمت چهارتاقی کنارسیاه شهرستان فیروزآباد با اعتبار یک میلیارد و 900 میلیون ریال خبر داد.

او درباره مرمت این بنای ساسانی که سال ها به حال خود رها شده بود، توضیح داد: استحکام بخشی، تعمیرات و مرمت بخش های سنگی دیوارهای چهارتاقی، اجرای اندود کاه گل کف به منظور هدایت و دفع آب های سطحی، تثبیت بخش های سنگی در حال ریزش بخش هایی از دیوارهای پیرامونی در حال انجام است.

سیاوش آریا، کنشگر و فعال میراث فرهنگی پیش از این با انتشار تصاویری از چهارتاقی ساسانی کنارسیاه، وضعیت آن را وخیم توصیف کرده و به ایسنا گفته بود: بخش هایی از چهارتاقی این اثر ریخته، پایه های آن نیز سست و بی دوام به نظر می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهای تازه از آتشکده «کنارسیاه» و بازار کازرون

خبرهای تازه از آتشکده «کنارسیاه» و بازار کازرون