مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 13:352022-12-26سياسي

ایران زلزله خیز است/ اجرای طرح بازآفرینی شهری در با همکاری شهرداری


سفیر مقاوم سازی و بازسازی شهرستان بم گفت: در یک کشور زلزله خیز زندگی می کنیم و امروز بعد از 19 سال متوجه شده ایم که می شود ساخت و این کار با همت همگانی ممکن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی زینت بخش، سفیر مقاوم سازی و بازسازی شهرستان بم در همایش آموزه های زلزله بم (اولین نشست تخحصصی بازآفرینی شهری در راستای احیای توانمندسازی و تقویت بافت های فرسوده و محلات کم برخوردار)، اظهار کرد: ای کاش بعد از زلزله منجیل و رودبار، سفیری از این مناطق در بم حضور یافته و هشدار می داد.

وی با بیان اینکه زلزله بم در 12 ثانیه با عمق کانونی 15 کیلومتر شهر را با خاک یکسان کرد، افزود: زلزله بم با وجود مصیبت هایی که داشت، برکاتی نیز به همراه داشت و شهرها به کارگاه و آموزشگاه تبدیل و از همه ایران و متخصصانی از بعضی کشورها وارد شهر شدند.

این حادثه آیین نامه ملی ساختمان را تغییر داد.

زینت بخش با بیان اینکه سازه هایی را که داشتیم در ظاهر زیبا، دلنواز، چشم انداز و خوب بود ولی در آنی گره های سازه از هم گسیخت، ادامه داد: هر زمانی که مردم پای کار بودند نظارت و دقت کار افزایش یافته است و بعد از زلزله بم نیز اگر مردم بازمانده از بم پای کار نبودند به این سرعت بازسازی تمام نمی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران زلزله خیز است/ اجرای طرح بازآفرینی شهری در با همکاری شهرداری

ایران زلزله خیز است/ اجرای طرح بازآفرینی شهری در با همکاری شهرداری