مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 13:252022-12-26سياسي

زلزله بم آیین نامه ملی ساختمان را تغییر داد


سفیر مقاوم سازی و بازسازی شهرستان بم گفت: زمانی که مردم پای کار باشند نظارت و دقت کار افزایش می یابد؛ بعد از زلزله بم نیز اگر مردم بازمانده از بم پای کار نبودند به این سرعت بازسازی تمام نمی شد.

- مصطفی زینت بخش ظهر امروز (5 دی ماه) در همایش آموزه های زلزله بم با محوریت اولین نشست تخصصی بازآفرینی شهری در راستای احیای توانمندسازی و تقویت بافت های فرسوده و محلات کم برخوردار که در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: ای کاش بعد از زلزله منجیل و رودبار، سفیری از این مناطق در بم حضور یافته و هشدار می داد.

وی با بیان اینکه زلزله بم در 12 ثانیه با عمق کانونی 15 کیلومتر شهر با خاک یکسان شد، افزود: زلزله بم با وجود مصیبت هایی که داشت، اما برکاتی نیز به همراه داشت و شهرها به کارگاه و آموزشگاه تبدیل شده و از همه ایران و متخصصانی از بعضی کشورها وارد شهر شدند.

از اینرو این حادثه آیین نامه ملی ساختمان را تغییر داد.

زینت بخش با بیان اینکه سازه هایی را که داشتیم در ظاهر زیبا، دلنواز، چشم انداز و خوب بود ولی در آنی گره های سازه از هم گسیخت، ادامه داد: هر زمانی که مردم پای کار بودند نظارت و دقت کار افزایش یافته است و بعد از زلزله بم نیز اگر مردم بازمانده از بم پای کار نبودند به این سرعت بازسازی تمام نمی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله بم آیین نامه ملی ساختمان را تغییر داد

زلزله بم آیین نامه ملی ساختمان را تغییر داد