مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 11:552022-12-26اقتصادي

ضرورت ارزیابی وضعیت زمین های اختصاصی به اقدام ملی مسکن


با توجه به تجربیات اندوخته شده در زلزله بم، پیشنهاد داریم بار دیگر در رابطه با وضعیت زمین های اختصاص داده شده برای طرح مسکن ملی ارزیابی انجام شود.

- علیرضا فیروزفر صبح امروز (5 دی ماه) در همایش آموزه های زلزله بم با محوریت نشست تخصصی بازآفرینی شهری در راستای احیاء توانمندسازی و تقویت بافت های فرسوده و محلات کم برخوردار، با بیان اینکه زلزله بم علی رغم تجربه تلخی که برای همه ایرانیان به همراه داشت، تجربیات خوبی میز در اختیارمان قرار دارد، اظهار کرد: یکی از مواردی که در زلزله بم بیش از همه به چشم می آمد احداث شهر بر فرادیواره ساخته شده بود و همین موضوع باعث ایجاد چنین مصیب عظیمی شد.

وی تصریح کرد: این تجربه گران قدر نشان می دهد در ساخت وسازها باید به این نکات توجه و مطالعات دقیق زمین شناسی مدنظرمان قرار گیرد هر چند ما شاهد هستیم که هنوز بر روی گسل ها، ساختمان و بنا احداث می شود؛ در حالی که با مدیریت باید مانع چنین اقداماتی شد چون در صورت بروز واقعه های همچون زلزله خسارت فراوانی را شاهد خواهیم بود که جبران آن در برخی موارد امکان پذیر نیست.

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه نوااقصی در آیین نامه های ساخت وساز وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه هنوز مطالعات و نقشه های کاملی در رابطه با وضعیت زمین و گسل ها نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ارزیابی وضعیت زمین های اختصاصی به اقدام ملی مسکن

ضرورت ارزیابی وضعیت زمین های اختصاصی به اقدام ملی مسکن