مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 11:352022-12-26اقتصادي

88 درصد مساکن روستایی اهر بعد از زلزله 91 ارسباران مقاوم سازی شده است


در جریان زلزله سال 91 منطقه ارسباران، 7500 واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان بازسازی و طی ده سال گذشته از زلزله تاکنون 88 درصد مساکن روستایی نیز مقاوم سازی شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر گفت: در جریان زلزله سال 91 منطقه ارسباران، 7500 واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان بازسازی و طی ده سال گذشته از زلزله تاکنون 88 درصد مساکن روستایی نیز مقاوم سازی شده است.

ابوالفضل غنی زاده، دوشنبه، پنجم دیماه، در همایش آموزه های زلزله بم و لزوم نوسازی مسکن آذربایجان شرقی که در شهرستان اهر برگزار شد، ضمن انتقاد از عدم رعایت اصول شهرسازی و ساخت و ساز در شهر اهر افزود: بر خلاف رعایت ضوابط ساخت وسازها در روستاها، اصول شهرسازی و ساخت وساز در داخل شهر رعایت نمی شود چرا که شهرسازی را برخی بنگاه داران برای شهر ترسیم و اجرا می کنند.

وی ادامه داد برخی بنگاه داران بر اساس سلایق شخصی کوچه و خیابان تعیین کرده و حتی زمین های کشاورزی را نیز به صورت قطعه بندی به فروش می رسانند.

وی همچنین با انتقاد از شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی در نتیجه عدم رعایت اصول شهرسازی در شهر اهر گفت: متأسفانه در این مناطق که حاشیه شهر می باشد زیرساخت های لازم وجود ندارد و عدم رعایت اصول شهرسازی از نتایج دخالت های بیرونی و نگاه منفعت طلبانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

88 درصد مساکن روستایی اهر بعد از زلزله 91 ارسباران مقاوم سازی شده است

88 درصد مساکن روستایی اهر بعد از زلزله 91 ارسباران مقاوم سازی شده است