مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 09:252022-12-26اجتماعي

تلاش برای زنده نگه داشتن بافت تاریخی در 8 محله میبد


شهردار میبد از تلاش برای زنده نگه داشتن بافت تاریخی در هشت محله از میبد خبر داد و گفت: این اقدام با هدف ارتقای سطح زندگی مردم در بافت تاریخی و تشویق آنها به ماندن در بافت انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید بهارستانی صبح امروز در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی 1401 که به میزبانی میبد برگزار شد، اظهار داشت: میبد یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور است و بنای تاریخی 6 هزار ساله نارین قلعه گویای این قدمت است.

وی با بیان اینکه نارین قلعه، شباهت های بسیاری با شهر بم دارد، عنوان کرد: محدوده شهر میبد 3 هزار و 200 هکتار است که 740 هکتار آن بافت دارای ارزش تاریخی و 600 هکتار نیز باغ های هم پیوند است.

بهارستانی اظهار داشت: میبد زمانی متشکل از 21 روستا بود اما از زمانی که به شهرستان تبدیل شد، به جای 21 روستا دارای 17 محله است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع زلزله بم در دی ماه سال 82 یادآور شد: این زلزله 6 ریشتری در 12 ثانیه جان 30 تا 50 هزار نفر را در یک شهر 90 هزار نفری گرفت.

شهردار میبد ادامه داد: این رویداد در آستانه سالروز زلزله بم با هدف ارتقای تاب آروی شهرها در برابر حوادث طبیعی، اجتماعی و بحرانی برگزار شده است.

بهارستانی همچنین به ارائه گزارشی از اقدامات بازآفرینی شهری در میبد پرداخت و افزود: ساماندهی معابر، تامین پارکینگ و تل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای زنده نگه داشتن بافت تاریخی در 8 محله میبد

تلاش برای زنده نگه داشتن بافت تاریخی در 8 محله میبد