مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 00:202022-12-25فرهنگي

کلیدِ قفل کنسرت ها کجاست؟


قفل برگزاری کنسرت ها و اجراهای موسیقی در کشور همچنان روبه روی هنرمندان و مسوولان است و در این مسیر شاید برگزاری جشنواره های دوره ای و خصوصا جشنواره فجر، - کلید اصلی برون رفت از این شرایط باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از 100 روز از ناآرامی ها در کشور می گذرد؛ شرایطی که پیش از هر زمان بخشی از فضای هنر را دچار توقف کرد و در این سکون، همانند آنچه در دوران کرونا شاهد بودیم، بیشترین سهم، از آنِ موسیقی شد؛ عرصه ی موسیقی که در دوران کرونا کم آسیب ندیده بود، پیش از آغاز این جریانات هم به شکل مرسوم، به خاطر ایام سوگواری محرم و صفر طی دو ماه تعطیل شده بود.

در حقیقت با پایان تعطیلات کرونایی و از سرگیری کنسرت ها که استارت آن از جشنواره موسیقی فجر سال گذشته و فروش 30 درصدی سالن ها زده شد، تنها ژانر موسیقی که توانست چند ماهی نفس بکشد، پاپ بود.

بسیاری از هنرمندان بر این باورند که هنر در هیچ شرایطی نباید متوقف شود؛ چراکه هنر و البته فرهنگ همچون رودی جریان دارند و لازمه و پایه و اساس تفکر در یک جامعه هستند.

از طرفی زمانی که در یک جامعه فرهنگ و هنر تعطیل می شود، انسان ها از غذای روح بی بهره و به مرور فرسوده و خسته می شوند؛ ضمن اینکه این فرضیه هم وجود دارد که اگر هنرمند حرفی برای گفتن دارد چه بهتر که با زبان هنرش آن را بازگو کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیدِ قفل کنسرت ها کجاست؟

کلیدِ قفل کنسرت ها کجاست؟