مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 12:002022-12-25سياسي

چند روایت از یک عملیات خاص


در عملیات کربلای 4 برای نخستین بار خط دشمن در شلمچه نیز شکسته شد، اما با وجود شکسته شدن خطوط دشمن، امکان تداوم عملیات میسر نگردید، لذا به منظور حفظ قوا و طراحی عملیاتی دیگر، - از ادامه نبرد صرف نظر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،سپاه در نظر داشت عملیات کربلای 4 را بلافاصله پس از عملیات والفجر 8 انجام دهد، لیکن بدان جهت که سازمان رزم سپاه متکی به نیروهای پیاده بود و 75 روز جنگ در فاو، ضرورت بازسازی یگان ها را ایجاب می کرد، عملاً اجرای عملیات در زمان موردنظر میسر نشد.

تصرف فاو و رأس البیشه که ایران را با کویت همسایه کرده و راه زمینی عراق را به شمال خلیج فارس قطع کرده بود، می توانست با تصرف ابوالخصیب کامل شود.

با این اقدام کل شبه جزیره فاو آزاد می شد، موقعیت ایران در خلیج فارس بیش ازپیش تقویت می گردید و نیز بصره از جنوب در خطر سقوط قرار می گرفت.

نام گذاری سال 1365 به سال سرنوشت و تأکید بر اجرای عملیات سرنوشت ساز [1]، امیدواری مسئولان کشور و فرماندهان جنگ به نتایج این عملیات را نمایان می ساخت.

با شروع عملیات در شامگاه سوم دی ماه سال 1365، شواهد و قرائن نشان می داد که دشمن از طرح عملیات خودی آگاه شده و با آمادگی و هوشیاری کامل، مهم ترین معبر عملیاتی را مسدود ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند روایت از یک عملیات خاص

چند روایت از یک عملیات خاص