مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 08:352022-12-25فرهنگي

چاپ جدید مجموعه «عاشقانه ها» برای نوجوانان عرضه شد


مجموعه 6 جلدی «عاشقانه ها» شامل بازنویسی آثار عاشقانه ادبیات کلاسیک فارسی توسط انتشارات پیدایش با چاپ جدید منتشر و راهی بازار نشر شد.

- مجموعه 6 جلدی عاشقانه ها شامل بازنویسی آثار عاشقانه ادبیات کلاسیک فارسی توسط انتشارات پیدایش با چاپ جدید منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاست که داستان های مذهبی را شامل می شود.

کتاب های این مجموعه که طی سال های گذشته توسط این ناشر منتشر شده اند، به این ترتیب اند: لیلی و مجنون ، خسرو و شیرین ، شیرین و فرهاد ، بیژن و منیژه ، سلامان و ابسال و ویس و رامین .

لیلی و مجنون اثر مشهور نظامی گنجوی، اولین کتاب این مجموعه است که توسط محمدکاظم مزینانی بازنویسی شده و به نثر درآمده و محمدعلی بنی اسدی هم تصویرگری آن را انجام داده است.

مخاطب داستان عاشقانه لیلی و مجنون با بسیاری از آیین ها و سنت های روزگاران قدیم آشنا می شود؛ مثل آداب مهمانی، جنگ، عروسی، عزا.

با خواندن این داستان، همچنین می توان با پوشش زنان و مردان، ضرب المثل ها و بسیاری دانستی های دیگر از دوران گذشته مثل علوم رایجی چون نجوم، طب، فلسفه و کیمیاگری آشنا شد.

یکی از نکات مهم درباره لیلی و مجنون این است که نظامی در طول روایت آن، پا را از دایره عفاف و پاکدامنی بیرون نگذاشته و داستانی کاملا اخلاقی را به نظم درآورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ جدید مجموعه «عاشقانه ها» برای نوجوانان عرضه شد

چاپ جدید مجموعه «عاشقانه ها» برای نوجوانان عرضه شد