مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 11:102022-12-24اقتصادي

مازندرانی ها بیشتر همسردوست شدند/ کاهش 16 درصدی همسر آزاری


مدیر کل پزشکی قانونی استان از ارجاع هزار و 264 مورد همسر آزاری طی هشت ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، همسر آزاری به شکل های مختلف در جوامع بروز می کند و در هر خانواده ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه ای از همسرآزاری را دارند، در این زمینه علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان در 8 ماه امسال، از هزار 264 مورد همسر آزاری ثبت شده هزار 242 مورد زن و بقیه را مردان شاکی بودند.

همچنین در این زمینه باید عنوان کرد؛ اگرچه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در زمینه همسرآزای شهرستان های ساری و میاندرود با 249، بابل با 205 و قائمشهر و سیمرغ با 140 مورد ببیشرین و شهرستان سوادکوه با 17 کمترین آمار مراجعین همسرآزاری در آن ثبت شده است.

لازم به ذکر است، می توان با بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می توان موارد همسرآزاری را به حداقل رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندرانی ها بیشتر همسردوست شدند/ کاهش 16 درصدی همسر آزاری

مازندرانی ها بیشتر همسردوست شدند/ کاهش 16 درصدی همسر آزاری