مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 08:002022-12-24پزشكي

از مصرف خودسرانه دارو تا بروز مقاومت دارویی


وجود انواع مسکن، آنتی بیوتیک ها، قرص ها و شربت های سرماخوردگی در درون یخچال و کمد هر خانواده ایرانی امری شایع است.

- برای همه ما پیش آمده که با داشتن اندک سردرد، احساس ناراحتی و یا درد اقدام به مصرف خودسرانه دارو می کنیم در حالی که هیچ اطلاعی از عوارض یا میزان دُز مصرفی دارو نداریم.

انباشت دارو در خانه و مصرف خودسرانه آن، تنها مشکل حوزه دارو نیست، بلکه برخی پزشکان نیز با تجویزهای بی رویه دارو به این مشکلات دامن می زنند.

متاسفانه طبق آمار وزارت بهداشت و درمان، میزان تجویز آنتی بیوتیک ها دربرخی نسخه ها بیش از اندازه است که همین امر موجب شده میزان مصرف آنتی بیوتیک در کشور بالا باشد ،بطوری که در فصل پاییز امسال با توجه به شیوع آنفلوانزا در کشور، در مقطعی از زمان با کمبود دارو های آنتی بیوتیک روبرو باشیم.

در گفت وگویی که با چند نفراز شهروندان ارومیه ای داشتیم همگی معتقد بودند که دلیلی ندارد برای یک سرما خوردگی ساده به پزشک مراجعه کنیم و چند ساعتی معطل ویزیت پزشک بشویم بلکه با خرید چند قرص مسکن بیماری خود را درمان می کنیم.

به عنوان نمونه قاسمی که خانه دار است، در گفت وگو با ایسنا افزود: هر بار که به سرماخوردگی مبتلا می شویم پزشک 4قلم داروی تکراری تجویز می کند، باتوجه به هزینه ویزیت دلیلی ندارد برای یک سرما خوردگی ساده به پزشک م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مصرف خودسرانه دارو تا بروز مقاومت دارویی

از مصرف خودسرانه دارو تا بروز مقاومت دارویی