مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 11:202022-12-23بين الملل

استوانه ای گرانبها که ناسا در مریخ جا گذاشته (+عکس)


به تازگی ماموریت استقامت ناسا اولین لوله ذخیره، حاوی نمونه های سنگ های گرانبهای خود را روی شن های مریخ رها کرد و رکوردی از موادی را که در یک مأموریت آینده می توان به زمین بازگرداند، - همانطور که ناسا اعلام کرده است، این عملیات شامل قرار دادن 10 لوله تیتانیومی است.

تعداد 10 نمونه از 14 نمونه ای که استقامت تاکنون جمع آوری کرده است، در منطقه ای از دهانه جیزرو (Jezero) به نام Three Forks ذخیره خواهد شد.

این منطقه به دلیل مسطح بودن و نداشتن موانعی مانند تخته سنگ های بزرگ که می تواند مشکلاتی را برای ابزارهای جمع آوری (مأموریت های آتی) ایجاد کند، انتخاب شده است.

نمونه های انتخاب شده شامل سنگ های آذرین و رسوبی هستند که از سفر هشت مایلی مریخ نورد استقامت در سراسر دهانه جیزرو جمع آوری شده اند.

  گرهارد مینک (Gerhard Kminek)، دانشمند ارشد ماموریت بازگرداندن نمونه مریخ (Mars Sample Return) در آژانس فضایی اروپا در بیانیه ای گفت: بازگرداندن این نمونه ها به آزمایشگاه به ما در پیشرفت در علم و درک منطقه خاص جیزرو کمک می کند.

ما همچنین می توانیم در مورد شرایط محیطی مریخ در زمانی که حیات در زمین و شاید در سیاره سرخ ظاهر شده است، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استوانه ای گرانبها که ناسا در مریخ جا گذاشته (+عکس)

استوانه ای گرانبها که ناسا در مریخ جا گذاشته (+عکس)