مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 16:252022-12-21اقتصادي

اولویت اجرای مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه


مهدی سرمست کارشناس مرکز پژوهش های مجلس، گفت: وضع پایه های مالیات بر ثروت از جمله مالیات بر زمین های بایر،به کاهش نابرابری، افزایش درآمدهای دولت و همچنین بهبود بهره وری در اقتصاد کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، مهدی سرمست کارشناس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در این نشست یکی از مشکلات در حوزه مالیات بر ثروت را نبود تعریف واحد از آن در بین کارشناسان دانست و افزود: در ادبیات مالیاتی، تنها مواردی ذیل مالیات بر ثروت جای می گیرد که بر افزایش دارایی اعمال شود.

مالیات بر ارث، مالیات سالانه املاک، مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر خالص ثروت، پایه های مالیاتی هستند که ذیل مالیات بر دارایی مطرح می شوند.

وی پرداختن به مسئله کاهش نابرابری از طریق اعمال پایه های مالیاتی را مسئله روز اقتصاد جهان دانست و افزود: در 60 سال اخیر نظریات اقتصادی عمدتاً یا روی رشد اقتصادی تمرکز داشته است یا روی تورم و در 30 سال اخیر بحث تورم نیز تقریباً حل شده و عموم نظریات روی مسئله رشد اقتصادی متمرکز بوده است.

اما در سال های اخیر مسائل جدیدی در حوزه نابرابری اقتصادی نیز مطرح شده است و افرادی مثل پیکتی و بلانچارد در این حوزه ها نظریه پردازی کرده اند و راهکار اصلی این اقتصاددانان برای رفع نابرابری وضع مالیات بر ثروت است؛ چر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت اجرای مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه

اولویت اجرای مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه