مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 02:152022-12-19اقتصادي

قبوض داغ در انتظار مشترکان پر مصرف گاز خراسان رضوی


مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مشترکان پرمصرف 2 درصد از کل مشترکان در استان را تشکیل داده اما هر کدام سه برابر میانگین گاز مصرف می کنند.

- ما برای کسانی که در پلکان یا دهک های بالا قرار دارند، پیامک هشدار ارسال کردیم زیرا اگر مصرف خود را کاهش ندهند، در پایان سال با قبوض فراتر از انتظار روبه رو خواهند شد.

حسن افتخاری در گفت وگو با ایسنا در خصوص افزایش تعرفه های مصرف گاز برای مشترکان پرمصرف اظهار کرد: برای ایجاد انگیزه بین مصرف کنندگان گاز مصوبه ای در 16 آذر سال جاری توسط هیات وزیران تصویب شد.

بر اساس این مصوبه کسانی که مصرف آن ها در چارچوب الگوی مصرف است که عمدتا سه دهک اول هم هستند، محاسبه گازبهای آن ها در سال جاری نسبت به سال قبل تفاوتی نخواهد داشت اما گازبهای آن هایی که مصرفشان از سه دهک اول بالاتر باشد، نسبت به تعرفه سال قبل 30 درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

وی افزود: نرخ گازبهای مشترکانی که مصرف آن ها بیشتر از پله 6 باشد، تا پله 10، 50 درصد افزایش می یابد.

همچنین مشترکانی که در پله 11 و 12 قرار بگیرند، گازبهای آن ها به صورت مقطوع به ترتیب برای هر متر مکعب 5000 و 6000 تومان محاسبه می شود؛ این در حالی است که نرخ گازبها برای پله اول هر متر مکعب 50 تومان است؛ یعنی گازبها برای پله 11، 100 و پله 12، 120 برابر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبوض داغ در انتظار مشترکان پر مصرف گاز خراسان رضوی

قبوض داغ در انتظار مشترکان پر مصرف گاز خراسان رضوی