مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 15:552022-12-19بين الملل

حزب اتحادیه میهنی به دنبال جدایی سلیمانیه از اربیل نیست


یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با تایید وجود اختلافات جدی میان این حزب و حزب دموکرات کردستان عراق، تاکید کرد که این حزب مطلقا در اندیشه جدایی از اربیل نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، غیاث السورجی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد که این حزب مطلقا به تقسیم منطقه کردستان و تشکیل دو دولت جدا یکی برای حزب اتحادیه میهنی و دیگری برای حزب دموکرات کردستان نمی اندیشد.

وی در گفت وگو با وبگاه المعلومه، تصریح کرد: منطقه کردستان به دو دولت جدا تقسیم نخواهد شد و حزب اتحادیه میهنی با وجود همه اموری که در حال حاضر در دولت منطقه کردستان در جریان است، مطلقا به این گزینه نمی اندیشد.

  السورجی افزود: حزب اتحادیه میهنی که بیش از 26 هزار شهید از زمان رژیم صدام تقدیم کرده و آخرین آن ها مربوط به دوران  جنگ با تروریسم داعش بوده و هرگز به دنبال تقسیم منطقه کردستان نیست اما در شرایط کنونی در مقابل سیاست های لنگ در کردستان دست بسته نخواهد ماند.

وی توضیح داد: اتحادیه میهنی نشست های دولت منطقه کردستان را تحریم کرد زیرا سیاست های آن شفاف نیست و وضعیت داخلی کردستان نیازمند سازماندهی مجدد است و باید برای حل و فصل برخی قضایای دارای اهتمام مشترک باید به بغداد برویم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حزب اتحادیه میهنی به دنبال جدایی سلیمانیه از اربیل نیست

حزب اتحادیه میهنی به دنبال جدایی سلیمانیه از اربیل نیست