مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 10:202022-12-19سياسي

مدیریت ناآرامی ها نیازمند شناخت زبان ناآرامان است


برای مدیریت یا درمان ناآرامی های اجتماعی، باید آن را با دلایل و متغیرهای مداخله گر آن، حتی عواملی که این متغیرها را کند یا سرعت می بخشد شناخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، چهاردهمین نشست از سلسله نشست های زبان شناخت با موضوع زبان مخفی و ارتباطات اجتماعی توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با حضور محمود اکرامی فر مدرس دانشگاه، پژوهشگر و شاعر و مهدی صالحی مجری کارشناس این سلسله نشست ها در سالن جلسات طبقه چهارم حوزه هنری برگزار شد.

مهدی صالحی در ابتدا با ابراز تأسف از بی توجهی نهادهای پژوهشی حوزه مردم شناسی، زبان شناسی و ادبیات عامه در خصوص زبان مخفی گفت: بیست سال پیش اتفاقی در همین زاویه در صدا و سیما افتاد و پژوهش هایی مردم شناسی در این زمینه انجام شد که بنا بر برآوردهای استادان مردم شناسی دربردارنده حدود صد کتاب بود و قرار بود منتشر شود که متأسفانه نشد.

وی بر لزوم پرداخت به بخش های مخفی فرهنگ اعم از افکار ناهنجار گفتمان های مخفی، روابط زناشویی خارج از قاعده و روابط خارج از عرف تأکید کرد و گفت: اینکه فکر کنیم امر منفی نداریم باعث می شود که در این زمینه پژوهشی انجام نشود.

کما اینکه سال ها ماجرای ایدز در ایران انکار می شد تا بیماران ایدزی زیاد شد در صورتی که حداقل آموزش های لازم در این خصوص باید جدی گرفته می شد که نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت ناآرامی ها نیازمند شناخت زبان ناآرامان است

مدیریت ناآرامی ها نیازمند شناخت زبان ناآرامان است