مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 16:322022-12-18اقتصادي

طرح پهنه بندی حریم شهر و حفظ کاربری اراضی کشاورزی اجرا شود


معاون دادستان همدان بر ضرورت تدوین طرح پهنه بندی حریم شهر و طرح حفظ کاربری اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: با گذشت نزدیک به 6 سال، هنوز این طرح در همدان اجرایی نشده و بر زمین مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، سیدهادی مصطفوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران سال 1395 تدوین نقشه پهنه بندی حریم شهر و ضوابط آن را تصویب و ابلاغ کرد، اما با گذشت نزدیک به 6 سال، هنوز این طرح در همدان اجرایی نشده و بر زمین مانده است.

وی با اشاره به ضرورت تهیه و تدوین طرح جامع شهرسازی و کاربری زمین های زارعی به منظور کنترل ساخت و سازها و حفظ فضای سبز و پهنه های زمین های کشاورزی و باغی، گفت: این مصوبه برای جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی و ممانعت از تخریب اراضی زراعی، جنگلی و منابع طبیعی ذیل سند پهنه بندی حریم شهر در طرح های توسعه و عمران از طریق ادارات راه و شهرسازی و شهرداری ها در پنج بخش پهنه حفاظت، پهنه کشاورزی، پهنه مراتع، پهنه طبیعی و پهنه سطوح آبی به تصویب رسید.

معاون دادستان همدان با بیان اینکه اراضی کشاورزی در یک تقسیم بندی کلی به اراضی دیمی و آبی و اراضی کشاورزی و باغی تقسیم می شوند، افزود: درباره این اراضی هم ضروری است که بر اساس الگوی کشت برای مدیریت محصولات کشاورزی تولیدی در استان و با ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پهنه بندی حریم شهر و حفظ کاربری اراضی کشاورزی اجرا شود

طرح پهنه بندی حریم شهر و حفظ کاربری اراضی کشاورزی اجرا شود