مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 14:002022-12-18اقتصادي

ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی مازندران 5 هزار میلیارد تومان است


مدیرکل شیلات مازندران ارزش تولیدات محصولات شیلاتی را حدود پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 104 هزار تن محصول در استان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قاسم کریم زاده ظهر یکشنبه در کمیته پژوهش استان مازندران با اشاره به اجرای طرح ها و مطالعاتی شیلاتی با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی اظهار داشت: صید و صیادی، آبزی پروری، حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر، توسعه بازار و صادرات و بازسازی ذخایر از جمله طرح ها و برنامه ها است.

وی با اظهار این که سه هزار و 700 واحد آبزی پروری در استان وجود دارد، گفت: سالانه 12 هزار نفر به طور مستقیم و 40 هزار نفر غیرمستقیم در فعالیت های شیلاتی مشغول فعالیت هستند.

وی میزان تولید شیلاتی را 104 هزار تن به ارزش چهار تا پنج هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در شیلات استان 113 تشکیل صیادی در بخش ماهیان استخوانی، خاویاری و کیلکا فعالیت دارند و سالانه پنج هزار نفر مستقیم در این بخش مشغول کار هستند.

کریم زاده با اظهار این که سالانه بیش از 15 هزار تن انواع ماهیان استخوانی، کیلکا و خاویاری صید می شود، ارزش اقتصادی آن را 400 تا 500 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: هفت هزار و650 نفر در سه هزار و 700 واحد آبزی پروری استان اشتغال دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی مازندران 5 هزار میلیارد تومان است

ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی مازندران 5 هزار میلیارد تومان است