مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 13:582022-12-18اقتصادي

سطح زیر کشت اراضی گندم آبی و دیم افزایش می یابد


معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، گفت: سطح زیر کشت اراضی گندم آبی و دیم در سال جاری نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

- به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، علیرضا مهاجر معاون زراعت صبح امروز در نشست پیگیری اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی که با حضور جمعی از مدیران ستادی و استانی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، به رشد 3/6 برابری جمعیت در جهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میزان اراضی کشت کاهش یافته و روزانه یک هزار نفر نیز به جمعیت جهان افزوده و بیشتر از 800 میلیون نفر در دنیا در فقر به سر می برند.

*رشد سطح زیر کشت اراضی گندم آبی و دیم در سال جاری به گفته وی، در هر یک ثانیه به اندازه یک زمین فوتبال زمین زراعی در جهان تغییر کاربری می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به سهم مدیریت در ارتقای تولید و عملکرد در جهان نیز اشاره کرد و گفت: با مدیریت در ارتقای تولید می توانیم در گندم حدود 43 درصد، برنج 51 درصد، ذرت 54 درصد، سیب زمینی 46 درصد و پنبه 65 درصد، عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم.

مهاجر با تأکید بر اینکه سطح زیر کشت اراضی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، افزود: بر اساس آخرین آمار تا به امروز در یک میلیون و 745 هزار هکتار اراضی گندم آبی و 3 میلیون و 720 هزار هکتار گندم دیم کشت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح زیر کشت اراضی گندم آبی و دیم افزایش می یابد

سطح زیر کشت اراضی گندم آبی و دیم افزایش می یابد