مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 13:452022-12-18اقتصادي

سفرهای دریایی در گلستان 62 درصد افزایش یافت


مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: سفرهای دریایی از اسکله های بندرترکمن و بندگز در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل62 درصد افزایش داشته است.

- نورالله عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ابتدای سال 1401 تا پایان آبان ماه امسال، 125 هزار و 325 نفر در قالب مسافر دریایی، از قایق های اسکله های بندرترکمن و بندرگز استفاده کردند که این آمار در مدت مشابه سال قبل 78 هزار و 842 نفر بوده که بیانگر رشد 62 درصدی آمار مسافران است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: ترمیم و بازسازی بنادر ترکمن و گز به عنوان یکی از رویکردهای مجموعه مدیریتی استان در دستور کار قرار دارد و برنامه های متعددی در این خصوص طراحی شده است.

وی بیان کرد: ابتدای امسال عمق پایه اسکله بندرترکمن بسیار کم بود که با لایروبی انجام شده، امکان پهلوگیری قایق تفریحی تا عمق دو متر فراهم شده است.

عباسی افزود: برای تسهیل در تردد شناورها در اسکله بندرگز هم سازمان بنادر و دریانوردی حدود 10 میلیارد ریال تخصیص داده که در حال ترک تشریفات مناقصه آن هستیم.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: برای تامین و دسترسی به عمق کافی در این منطقه، باید سازه اسکله را حدود 400 تا 500 در عمق خلیج ادامه دهیم تا بتوانیم به آب مناسب دسترسی پیدا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفرهای دریایی در گلستان 62 درصد افزایش یافت

سفرهای دریایی در گلستان 62 درصد افزایش یافت