مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 11:052022-12-18اقتصادي

مازندران قطب صنایع سلولزی و کاغذ است


معاون سازمان صمت مازندران با بیان این که استان از قطب های تولید صنایع سلولزی و کاغذ است، گفت: 90 درصد کاغذ چاپ و تحریر کشور در استان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جهانگیر بایی لاشکی صبح یکشنبه در کمیته پژوهش استان اظهار داشت: مازندران به واقع شدن در حوزه ساحلی با محدودیت هایی برای استقرار صنایع مواجه است اگر چه اقلیم استان ملاحظات زیست محیطی خاصی را در استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه محدودیت های سبب شده در استقرار صنایع بزرگ و مادر با موانعی روبرو شویم، گفت: در عین مازندران به دلیل زیرساختی و همسایگی با کشورهای آسیای میانه سبب شده تا به عنوان کانون مهم اقتصادی در کشور تبدیل شود.

وی گفت: مازندران یکی از قطب های تولید صنایع سلولزی، ام دی اف و نئوپان، تولید کاغذ است و 90 درصد کاغذ چپ و تحریر کشور در استان تولید می شود و قطعه سازهای خوبی در استان فعالیت می کنند.

بایی لاشکی رتبه مازندران را در ذخیره مواد معدنی از جمله فلورین و گرانیت در کشور اول دانست و گفت: در تولید ذغال سنگ رتبه دوم داریم و به دلیل محدودیت های زیست محیطی نتوانستیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

معاون صمت مازندران یادآور شد: سهم بخش صمت در ارزش افزوده استان 19.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران قطب صنایع سلولزی و کاغذ است

مازندران قطب صنایع سلولزی و کاغذ است