مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 08:352022-12-18فرهنگي

«سپند مجمر عشق» راهی بازار کتاب شد


کتاب «سپند مجمر عشق» از انتشارات سلام سپاهان، سروده های شاعر معاصر مرحوم میرزا فضل الله خان اعتمادی متخلص به «برنا» است که توسط مهدی نجّار اعرابی، - ایسنا/اصفهان کتاب سپند مجمر عشق از انتشارات سلام سپاهان، سروده های شاعر معاصر مرحوم میرزا فضل الله خان اعتمادی متخلص به برنا است که توسط مهدی نجّار اعرابی، تصحیح و تحقیق و جمع آوری شده و در چهارصد صفحه منتشر شده است.

مهدی نجّار اعرابی، مصحح این کتاب در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پژوهش و تدوین این اثر ارزشمند، پنج سال به طول انجامید که سرانجام در آذرماه سال جاری به زیور طبع آراسته شد.

او افزود: نسب مرحوم میرزا فضل الله خان اعتمادی از طرف پدر به ملّا محمد شفیع خویی و از جانب مادر به فتحعلی خان اعتمادالدوله داغستانی، صدراعظم اواخر دوره صفویه می رسد که شجره نامه آن ها برای اولین بار در کتاب سپند مجمر عشق به چاپ رسیده است.

این نویسنده گفت: عمده شهرت این شاعر، در سرودن شعر با فن ماده تاریخ بوده که به جرئت می توان گفت این حجم از ماده تاریخ و جمع آوری آن در این مجموعه، در نوع خود کم نظیر است.

نجّار اعرابی درباره فن ماده تاریخ نیز اظهار کرد: شاعران، در گذشته اشعاری به صورت ماده تاریخ می سروده اند، بدین ترتیب که معمولاً مصراع آخر بیت آخر، علاوه بر لطافت شعری، هر حرف از آن یک عدد بر اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سپند مجمر عشق» راهی بازار کتاب شد

«سپند مجمر عشق» راهی بازار کتاب شد