مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 12:052022-12-17اقتصادي

فقط 3 درصد زندانیان غیرعمد، زن هستند


علی رغم جمعیت 12 هزار و 8 نفری زندانیان جرایم غیرعمد در کشور، زنان با 387 مورد منتهی به محکومیت های مالی تنها سه درصد آمار را به خود اختصاص داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی رییس هیأت امنا ستاد دیه کشور با اعلام این خبر گفت: هم اکنون 12 هزار زندانی جرایم غیرعمد در سطح ندامتگاه ها تحمل حبس می کنند که از این تعداد 387 مورد زن و 11 هزار و 621 نفر را مردان شامل می شوند.

تعداد زندانیان زن کم، اما رقم بدهی شان سنگین است وی با بیان اینکه طبق تحقیقات دقیق میدانی و ثبتی کمتر از نصف آمار عددی زندانیان زن واجد شرایط برای بهره مندی از تسهیلات ستاد دیه هستند، افزود: اگرچه آمار بدهکاران مالی و احیاناً محکومین به پرداخت دیات غیرعمد یا خطای محض در قبال زنان در مقایسه با مردان تعداد کمتری را نشان می دهد اما محکوم ٍبه مندرج در پرونده مددجویان زن میزان و عدد بزرگ تری را حکایت دارد.

به نحوی که با رقم مورد نیاز برای مختمومه کردن یک پرونده خانم می توان تا ده زندانی مردِ عائله مند را مورد حمایت قرار داد.

فارس بیشترین و سمنان کمترین زندانی زن را دارد مؤسس و رییس هیأت امنا ستاد دیه کشور استان فارس را با میزبانی از 38 زندانی زن، در صدر جدول آمار زندانیان جرایم غیرعمد معرفی کرد و گفت: هر چند در قالب طرح های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 3 درصد زندانیان غیرعمد، زن هستند

فقط 3 درصد زندانیان غیرعمد، زن هستند