مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 12:002022-12-17اقتصادي

میزان ذخایر خونی استان 6 روز است/ نیاز مستمر به همه گروه های خونی


سرپرست ادره کل انتقال خون مازندران به کاهش مراجعات مردمی به مراکز انتقال خون با توجه به ورود فصل سرما اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر ذخیره خون استان 6 روز است و به همه گروه های خونی نیاز داریم.

- ایسنا/مازندران سرپرست ادره کل انتقال خون مازندران به کاهش مراجعات مردمی به مراکز انتقال خون با توجه به ورود فصل سرما اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر ذخیره خون استان 6 روز است و به همه گروه های خونی نیاز داریم.

عبدالله محمدی فیروزجایی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به آمار 8 ماهه سال جاری گفت: در کل استان مجموعا 109 هزار و 470 نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 89 هزار و 483 نفر اهدای خون انجام دادند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6.

78 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن یک نیاز دائمی است و همچنان نیاز برای اهدای خون مستمر وجود دارد افزود: 14 هزار بیمار خاص اعم از تالاسمی، سرطانی، هموفیلی و دیالیزی در مازندران وجود دارند که حدود 2600 نفر آن بیماران تالاسمی هستند و بیش از 40 درصد از مصرف فرآورده های گلبولی استان را به خود اختصاص می دهند.

سرپرست ادره کل انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: عوامل دیگری چون گردشگر پذیری استان، تصادفات جاده ای، وجود بخش های تخصصی و فوق تخصصی فراوان از جمله 7


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان ذخایر خونی استان 6 روز است/ نیاز مستمر به همه گروه های خونی

میزان ذخایر خونی استان 6 روز است/ نیاز مستمر به همه گروه های خونی