مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 11:502022-12-17اجتماعي

مازوت سوزی باید برای حفظ سلامت مردم تبریز متوقف شود


دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه مازوت سوزی باید برای سلامت مردم متوقف شود، گفت: صنایع آلاینده باید علاوه بر پرداخت عوارض آلایندگی، - اقدام به اصلاح و حذف آلایندگی خود کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یاسین بجانی اظهار کرد: برخلاف برخی ادعاها عمده دلیل آلودگی هوای تبریز سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز است که متأسفانه به رغم قول و قرار قبلی مبنی بر اصلاح فرایند تأمین سوخت این مرکز و تعویض فیلترهای سوخت، هنوز از مازوت استفاده می کند.

وی افزود: استفاده از مازوت به عنوان تنها سوخت نیروگاه حرارتی موجب افزایش آلودگی هوای تبریز شده و شهروندان را در معرض انواع بیماری های تنفسی و ریوی قرار می دهد.

بجانی با اشاره به آلایندگی های موجود در صنایعی چون پتروشیمی و پالایشگاه نیز اعلام کرد: فعالیت صنایع بزرگ استان بخشی از آلودگی هوای تبریز را سبب شده و امید می رود در کنار پرداخت عوارض چند صد میلیارد تومانی آلایندگی، اقدام به اصلاح و حذف آلایندگی در صنایع وابسته خود کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه نوسازی اتوبوس های شهری و خرید معوض اتوبوس های دربستی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز شاهد همکاری و تعامل خوبی از سوی این دو نهاد بودیم و امیدوارم این تعامل و همکاری در حوزه آلایندگی و عوارض آن نیز ادامه داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازوت سوزی باید برای حفظ سلامت مردم تبریز متوقف شود

مازوت سوزی باید برای حفظ سلامت مردم تبریز متوقف شود