مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 08:452022-12-17اقتصادي

پرورش «آرتمیا» با پساب آب شیرین کنها


محققان یک شرکت دانش بنیان اقدام به پرورش آرتمیا به عنوان محصول استراتژیک حوزه آبزیان با آبهای شور و پساب آب شیرین کن ها کردند.

- رضا عسگری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه آرتمیا، غذای لارو و سایر آبزیان چون میگو، ماهیان دریایی و زینتی است که ما در این شرکت آن را پرورش می دهیم.

وی تاکید کرد: در ابتدای آغاز زندگی لارو آبزیان، تنها لارو است که مورد مصرف قرار می گیرد و یک محصول استراتژیک برای کشور محسوب می شود، گفت: یکی از اولویتهای کشور توسعه آبزیان دریایی است پرورش این محصول می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد زیرا برای هفته اول زندگی آبزیان نیاز به آرتمیا داریم.

وی با اشاره به میزان مصرف آرتمیا در سال گفت: سازمان شیلات اعلام کرده که مصرف سالیانه کشور از آرتمیا، حدود 55 تن است که بیشتر از طریق واردات یا قاچاق تامین می شود.

عسگری با بیان اینکه در این راستا پرورش و تکثیر آرتمیا و فرآوری آن برای خوراک آبزیان را در این شرکت اجرایی کردیم، گفت: یکی از مزیتهای این اقدام، پرورش آرتمیا در اراضی غیرکاربردی و زمینهای شور است.

همچنین از آب های شوری برای این منظور استفاده می کنیم که کاربری ندارند زیرا میزان شوری تقریبا دو برابر میزان شوری خلیج فارس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش «آرتمیا» با پساب آب شیرین کنها

پرورش «آرتمیا» با پساب آب شیرین کنها