مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 00:102022-12-16اقتصادي

استقلال مس آرزوی دیرینه آذربایجانی ها/ یک قدم تا تحقق رؤیا


استقلال معدن مس آذربایجان همواره از دغدغه های مدیران استانی و مردم آذربایجان بوده و رییس جمهور سیزدهم در سفر استانی خود به آذربایجان شرقی دستور آن را صادر کرد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اسرا درویشی: معدن مس سونگون آذربایجان، یکی از سه معدن فعال کشور است که به تنهایی نیمی از مس موجود در ایران را در خود جای داده است و بیش از 4 میلیارد تن ذخیره قطعی قابل برداشت دارد و بیش از 54 درصد مس شناسایی شده کشور در معدن سونگون ورزقان است.

ارزش ذخایر این معدن در شهرستان ورزقان 320 میلیارد دلار برآورد شده است و سالانه 300 هزار تن مس از معدن سونگون برداشت می شود اما برای معدنی با ذخیره 54 درصد مس کشور عدد قابل توجهی نیست و باید توسعه یابد.

استقلال معدن مس سونگون از شرکت ملی مس ایران یکی از مطالبات دیرینه مردم آذربایجان بوده است چراکه به اعتقاد کارشناسان درآمد سرشار این مجموعه به جای استفاده در توسعه آذربایجان شرقی در بخش های دیگر و در استان هایی که فراوری انجام می شود، هزینه شده و عایدی چندانی نصیب این استان نمی شود.

بر همین اساس بود که ریاست جمهوری در بیست و سومین سفر استانی خود به آذربایجان شرقی با حضور در مجتمع معدنی مس سونگون و گفتگو با مدیران و کارکنان آن، دستور صریحی مبنی بر تسریع در تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان را صادر کرد که علا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقلال مس آرزوی دیرینه آذربایجانی ها/ یک قدم تا تحقق رؤیا

استقلال مس آرزوی دیرینه آذربایجانی ها/ یک قدم تا تحقق رؤیا