مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 19:212022-12-16اقتصادي

آغاز برداشت گل نرگس از باغات و مزارع شهرستان کازرون


حمید رشیدی، رییس جهاد کشاورزی کازرون در گفت وگو با خبرنگار فارس ضمن اشاره به آغاز برداشت گل های نرگس که به صورت آبی در مزارع و باغات کاشت می شود، سطح زیر کشت این محصول در شهرستان را حدود 200 هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح، حدود 170 هکتار در بخش جره و بالاده و مابقی در سایر مناطق شهرستان کشت می شود.

رشیدی گل نرگس را از انواع کشت کم آب دانست و عنوان کرد: کاشت این محصول از اقتصاد بسیار  خوبی برخوردار است و جایگزین خوبی برای کشت های پر آب به شمار می رود، بنابراین کاشت و توسعه تولید آن از طریق جهاد کشاورزی به کشاورزان پیشنهاد می شود.

وی نیاز آبی کاشت نرگس در شهرستان را 3000 متر مکعب در سال عنوان کرد و بیان نمود: با توجه به فصل رشدی گیاه این نیاز ،تا حدودی با آب  باران نیز مرتفع می شود و هزینه بر نیست.

رشیدی نیاز آبی کم، مقاوم بودن به شرایط نامساعد محیطی، اشتغال زایی، درآمد مناسب و جذب گردشگران داخلی و خارجی را از مزایا و اهمیت کاشت و توسعه گل نرگس دانست و گفت: در زمینه آموزش، تحقیق و ترویج گل نرگس، باید بیشتر کار شود و همچنین تلاش در حوزه بازاریابی و فروش این محصول تاثیر خوبی  درتوسعه و تولید خواهد داشت.

وی بخش جره و بالاده را به عنوان بزرگترین دیم زار نرگس در کشور معرفی نمود و تصریح کرد: برداشت گل نرگس دیمی در این بخش از اواسط دی ماه ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت گل نرگس از باغات و مزارع شهرستان کازرون

آغاز برداشت گل نرگس از باغات و مزارع شهرستان کازرون