مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 14:202022-12-15دانش

بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک فجر 20 با پیشرانش الکتریکی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت دفاع، امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی در جریان یازدهمین نمایشگاه بین المللی کیش اظهار داشت: - مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک فجر 20 با پیشرانش الکتریکی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت دفاع، امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی در جریان یازدهمین نمایشگاه بین المللی کیش اظهار داشت: سازمان صنایع هوایی با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و شرکت هوشمند سازه اوج آسمان فرایند بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک فجر 20 با حذف سیستم پیشرانش سوختی و جایگزین آن با سیستم پیشرانش الکتریکی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: این تغییر سیستم پیشرانش منجر به پرواز ایمن تر، کاهش آلایندگی ناشی از سوخت های فسیلی و کاهش هزینه تمام شده پرواز خواهد شد.

همچنین انتظار می رود در سال های آتی با پیشرفت فناوری باتری های الکتریکی، مداومت پروازی این هواپیمای آموزشی افزایش یابد.

هواپیمای 2 نفره فجر 20 یک هواپیمای تمام کامپوزیتی است که مراحل طراحی و ساخت آن توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی در دو دهه گذشته به منظور انجام پرواز های آموزشی و عملیاتی با برد کوتاه اجرایی و عملیاتی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک فجر 20 با پیشرانش الکتریکی

بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک فجر 20 با پیشرانش الکتریکی