مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 09:302022-12-15فرهنگي

گردن آویز دندان نیش گوزن، کهن ترین یافته صنایع دستی جهان مربوط به خرم آباد است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:گردن آویز دندان نیش گوزن، کهن ترین یافته صنایع دستی جهان مربوط به خرم آباد است.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خبر داد: گردن آویز دندان نیش گوزن، کهن ترین یافته صنایع دستی جهان مربوط به خرم آباد است ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:گردن آویز دندان نیش گوزن، کهن ترین یافته صنایع دستی جهان مربوط به خرم آباد است.

دکتر عطا حسن پور در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره و نمایشگاه دست آفرین های هنر ایرانی که با حضور هنرمندان در سالن آمفی تئاتر مجموعه باغ گلستان خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده دو نفر از هنرمندان لرستان با استفاده از فناوری دانش بنیان دو کار ارزنده را انجام دادند.

وی افزود: یکی از این کارها ایجاد فرش تاشو بوده که برای نخستین بار در کشور و در شهرستان بروجرد انجام و آماده صادرات است و دیگری تلفیق ورشو با چوب بوده که برای نخستین بار در کشور انجام می شود و در حقیقت هنری است که افتخارش برای ما لرستانی هاست.

احیای دو رشته منسوخ شده لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: هنرهایی داشتیم که سالها منسوخ شده بود مثل هرم بافی که با کمک میراث فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردن آویز دندان نیش گوزن، کهن ترین یافته صنایع دستی جهان مربوط به خرم آباد است

گردن آویز دندان نیش گوزن، کهن ترین یافته صنایع دستی جهان مربوط به خرم آباد است