مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 19:002022-12-14اجتماعي

تیمار 3 گونه پرنده باارزش حفاظتی در اردبیل/ پرنده ها رهاسازی شدند


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل از تیمار و مداوای 3 قطعه پرنده «دال یا کرکس»، «جغد شاخدار» و «عقاب دشتی» و رهاسازی آنها در زیستگاه های طبیعی این شهر خبر داد.

- اردبیل- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل از تیمار و مداوای 3 قطعه پرنده دال یا کرکس ، جغد شاخدار و عقاب دشتی و رهاسازی آنها در زیستگاه های طبیعی این شهر خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فاضل عبدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 3 گونه پرنده مختلف آسیب دیده که نقش مهمی در تعادل اکولوژیکی و چرخه زیستی دارند، برای درمان و مداوا به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بودند که پس از تیمار و بهبودی در طبیعت رها سازی شدند.

وی با بیان اینکه این پرندگان از گونه های با ارزش زیستی و شکار ممنوع بودند، خاطر نشان کرد: این گونه ها شامل پرنده دال یا کرکس ، جغد شاخدار و عقاب دشتی بودند که این پرندگان مصدوم به مأموران یگان حفاظت این اداره تحویل داده شده بودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل بیان کرد: برخی از پرندگان به دلایل مختلف از جمله تغییرات ناگهانی وضعیت جوی و همچنین پروازهای طولانی مدت در زمستان و یا به دلیل ضعف پرواز و خستگی، توان خود را از دست داده و در بافت شهری فرود می آیند که لازم است مراقبت در خور وضعیت پرنده تا بازیابی مجدد قوای جسمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیمار 3 گونه پرنده باارزش حفاظتی در اردبیل/ پرنده ها رهاسازی شدند

تیمار 3 گونه پرنده باارزش حفاظتی در اردبیل/ پرنده ها رهاسازی شدند