مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 16:552022-12-14اقتصادي

اختصاص 40میلیون پلاک دام در 4 سال گذشته


مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی دامداران ایران از اختصاص به بالغ بر 40میلیون پلاک دام در 4 سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی دامداران ایران از هویت گذاری دام طی 4 سال گذشته در قالب طرح هویت گذاری دام خبر داد و گفت: در 4 سال گذشته به بالغ بر 40 میلیون پلاک دام اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: توسط مرکز اصلاح نژاد کشور در اتحادیه تعداد بالغ بر 31 میلیون دام ثبت سامانه شده و امید می رود در دو سال آتی کل دام صنعتی و 50 درصد دام روستایی هویت دار شوند.

به گفته عالی صادرات 50 هزار رأس دام سبک و 10 هزار رأس گوساله نر توسط این اتحادیه انجام شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی دامداران ایران با اشاره به فعالیت های اجرایی در حوزه بهداشتی، افزود: همکاری با سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با پیشگیری و مبارزه با بیماری های مهم دامی که ضررهای غیر قابل جبرانی حاصل می کنند از جمله تب برفکی، تب سه روزه، بیماری لمپی اسکین در حال اجرا است.

وی همچنین از تلاش درجهت کاهش قیمت داروها و واکسن ها با انعقاد قراردادهای دوجانبه با تولیدکنندگان و واردکنندگان داروهای دامی با همکاری سازمان دامپزشکی کشور خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 40میلیون پلاک دام در 4 سال گذشته

اختصاص 40میلیون پلاک دام در 4 سال گذشته