مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 15:052022-12-14فرهنگي

نمایشگاه «توحید» در قاب نگارگری افتتاح شد


باحضور معاون هنری حوزه هنری، نمایشگاه «توحید» که شامل آثار نگارگری حسین آقامیری است در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

- باحضور معاون هنری حوزه هنری، نمایشگاه توحید که شامل آثار نگارگری حسین آقامیری است در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه توحید که شامل 30 اثر از حسین آقامیری هنرمند نام آشنا و حاصل 28 سال فعالیت هنری اوست، دوشنبه 21 آذر با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد.

عمده آثار نمایشگاه توحید، تابلوهای نگارگری است که آقامیری طی سال ها فعالیت از تفسیر آیات قرآنی خلق کرده است.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، علی فروزانفر، هنر نگارگری را یکی از اصیل ترین هنرهای ایرانی معرفی کرد و ایرانی ترین هنر تجسمی که امروز با آن مواجه هستیم را نگارگری دانست.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه توحید مجموعه ای که از آثار امیرحسین آقامیری به نمایش در آمده که تلفیقی از آثار قرآنی این هنرمند است.

معاون هنری حوزه هنری گفت: آقامیری تاویل ها یا اقتباس هایی از آیه ها و سوره های قرآنی یا مفاهیم و داستان ها را به تصویر کشیده و آنها را تبدیل به اثر هنری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه «توحید» در قاب نگارگری افتتاح شد

نمایشگاه «توحید» در قاب نگارگری افتتاح شد