مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:202022-12-14فرهنگي

باغ جهانی «پهلوان پور» و 4 قلعه یزد در تهدید


معاون میراث فرهنگی استان یزد وضعیت حریم باغ جهانی «پهلوان پور» مهریز را در تهدید ساخت وساز گزارش کرد و از الزام فوری تعیین حریم چهار قلعه تاریخی در این استان سخن گفت.

- معاون میراث فرهنگی استان یزد وضعیت حریم باغ جهانی پهلوان پور مهریز را در تهدید ساخت وساز گزارش کرد و از الزام فوری تعیین حریم چهار قلعه تاریخی در این استان سخن گفت.

عبدالمجید شاکری شمسی، معاون میراث فرهنگی استان یزد درباره آخرین وضعیت حریم آثار تاریخی در این استان به ایسنا گفت: تا کنون 1705 اثر تاریخی در این منطقه ثبت شده است که از میان آن ها 32 اثر تعیین حریم و عرصه شده اند.

او اضافه کرد: تعدادی از آثار ثبت شده در یزد در حال حاضر به دلایل مختلف به تعیین حریم فوری نیاز دارند، از جمله قلعه سریزد و مهرپادین مهریز به دلیل قرار نداشتن در بافت ثبت شده و قرارگیری در پهنه زراعی و احتمال ساخت وساز در آینده و همچنین قلعه خورمیز مهریز و قلعه باقرآباد بافق به دلیل قرارگیری در بافت قدیمی روستا و مرکز محله و عدم قرارگیری در بافت ثبتی که احتمال ساخت وساز و دخل وتصرف را تشدید کرده است، به تعیین فوری حریم نیاز دارند.

شاکری به چالشی که در حریم باغ پهلوان پور مهریز به عنوان یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی وجود دارد، اشاره کرد و افزود: هرگونه اقدام در حریم آثاری که ثبت ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ جهانی «پهلوان پور» و 4 قلعه یزد در تهدید

باغ جهانی «پهلوان پور» و 4 قلعه یزد در تهدید