مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 16:352022-12-13اقتصادي

آغاز کشت قراردادی گندم آبی در 72 هزار هکتار از اراضی همدان


همدان_مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز کشت قراردادی گندم آبی در 72 هزار هکتار از سطح اراضی استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی بایگانه سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اطلاعات سطح زیر کشت گندم آبی کشاورزان از طریق کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی ثبت شده و این اطلاعات مبنای سامانه کشاورزی قرار دادی در سایت( GTC.

IR ) شرکت بازرگانی دولتی است، کشاورز باید وارد سایت مذکور شده و اطلاعات تکمیلی را وارد کند، همچنین شماره ای که در گوشی اندروید فعال است باید به نام کشاورز باشد.

وی ادامه: پیش بینی می کنیم کشت قرار دادی در زمینه گندم آبی در سطح 72 هزار هکتار انجام شود و مشوق های خوبی برای این طرح وجود دارد.

بایگانه درباره این مشوق ها اظهار کرد: 50 درصد پول کود فسفات و پتاس با ارائه سفته به کارگزار کود از محل طرح پرداخت می شود و در زمان تحویل گندم از حساب کشاورز کسر می شود.

اما پول کود ازت را به طور کامل خود کشاورز پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: طبق این طرح بر اساس قرار داد 100 کیلو هم کود سرک اضافه بر سهمیه عمومی به کشت قرار دادی گندم آبی تعلق می گیرد.

بایگانه تصریح کرد: همچنین به ازای هر تن گندم تحویلی به مراکز خرید 100 هزار تومان کرایه حمل به کشاورزان پرداخت می شود و آخرین مشوق این طرح 20 درصد تخفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت قراردادی گندم آبی در 72 هزار هکتار از اراضی همدان

آغاز کشت قراردادی گندم آبی در 72 هزار هکتار از اراضی همدان