مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 18:002022-12-12سياسي

انتقاد عضو خبرگان رهبری از مولوی عبدالحمید


اعتراض این شخص نسبت به اعدام اغتشاشگری که باعث ارعاب مردم و جرح یک بسیجی شده بود، از روی عدم آگاهی وی نسبت به فقه اسلام است یا از جای دیگری نشات می گیرد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، آیت الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ابتدای کلاس درس خارج در پاسخ به سخنان مولوی عبدالحمید در خطبه نماز جمعه زاهدان در خصوص اعدام اغتشاشگری که در روزهای گذشته با حکم دادگاه محکوم به اعدام و حکم او اجرا شد، گفت: اعتراض این شخص نسبت به اعدام اغتشاشگری که باعث ارعاب مردم و جرح یک بسیجی شده بود، از روی عدم آگاهی وی نسبت به فقه اسلام است یا از جای دیگری نشات می گیرد؟ وی در ادامه افزود: قبل از هر چیز باید بدانیم که حکم، بر اساس محاربه صادر شده و نه بر اساس قصاص.

قصاص در جایی اجرا می شود که قتل عمد و شرایط دیگر احراز گردد، اما محاربه حد شرعی مشخص دارد که در قرآن و سنت پیامبر آمده و محارب در صورت احراز به آن محکوم می گردد، حتی اگر مرتکب قتل نباشد.

تفاوت دیگر قصاص و حد محاربه این است که قصاص یک حق شرعی شخصی است که قابل عفو و اسقاط می باشد در حالی که حد محاربه از احکام شرعی است که پس از اثبات در محکمه شرعی، قابل عفو و اسقاط نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد عضو خبرگان رهبری از مولوی عبدالحمید

انتقاد عضو خبرگان رهبری از مولوی عبدالحمید