مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 15:052022-12-12اقتصادي

نخستین محموله خودرو های وارداتی هفته آینده وارد گمرک می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه بین بانک مرکزی و وزارت صمت در بانک مرکزی، در پاسخ به پرسشی برای تأمین ارز واردات خودرو، - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هفته آینده اولین محموله خودرو های وارداتی وارد گمرک می شود، گفت: در حال حاضر هیچ تولیدکننده و صنعتگری مشکلی برای تأمین ارز نهاده های تولید ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه بین بانک مرکزی و وزارت صمت در بانک مرکزی، در پاسخ به پرسشی برای تأمین ارز واردات خودرو، اظهار داشت: جلسه امروز برای این برگزار شد که براساس مصوبه دولت و با هماهنگی بانک مرکزی، یک میلیارد یورو برای واردات خودرو درنظر گرفته می شود.

وی گفت: پس از مصوبه دولت در اواخر شهریور، با هماهنگی بانک مرکزی منابع ارزی برای واردات خودرو تأمین می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال صادرات نفتی و غیرنفتی بیش از واردات است و در کلان کشور تراز تجاری مثبت است و میزان صادرات بیش از واردات رسمی و غیررسمی شده است.

 دلیل نوسانات ارزی اخیر وزیر صنعت همچنین در مورد دلایل نوسان نرخ ارز گفت: مهمترین دلیل این است که بخشی از صادرات کالا های ما به یوآن واحد پول چین انجام می شود، در حالی که تقاضا برای وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین محموله خودرو های وارداتی هفته آینده وارد گمرک می شود

نخستین محموله خودرو های وارداتی هفته آینده وارد گمرک می شود