مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 13:352022-12-12سياسي

دیدار رییس جمهور ترکمنستان با دبیرکل سازمان کشورهای ترک زبان


رییس جمهور ترکمنستان در دیدار دبیرکل سازمان کشورهای ترک زبان صلح و اعتماد میان کشورهای عضو ضامن امنیت و توسعه جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، به مناسبت 12 دسامبر روز اعلام و تصویب سیاست بی طرفی ترکمنستان، سردار بردی محمداف با کوبانیچ بیک آمور علیف دبیر کل سازمان کشورهای ترک زبان دیدار و گفت وگو کرد.

  در این دیدار پس از تعارفات دیپلماتیک، آمور علیف از دعوت خود در کنفرانس بین المللی گفت و گو ضامن صلح تشکر و تصریح کرد که این کنفرانس در جهت تقویت صلح و اعتماد بوده و به منظور تضمین امنیت، ثبات و توسعه جهانی برگزار شده است.

رییس جمهور ترکمنستان نیز ضمن تشکر از حضور وی در این کنفرانس اظهار داشت: با اشاره به اینکه سازمان کشورهای ترک به عنوان حلقه ارتباطی بین کشورهای جهان ترک است، تاکید کرد: شرکت در کنفرانس بین المللی گفت و گو ضامن صلح که همزمان با بیست و هفتمین سالگرد تاسیس بی طرفی ترکمنستان است، انگیزه جدیدی به گسترش همکاری ها با کشورمان خواهد داد.

در این راستا، وی تمایل خود برای ایجاد روابط سودمند متقابل با سازمان کشورهای ترک ابراز کرد.

  در ادامه این نشست، بر اجرای پروژه های مشترک در حوزه های راهبردی مانند انرژی، بخش حمل ونقل و ارتباطات و تجارت مهم بررسی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس جمهور ترکمنستان با دبیرکل سازمان کشورهای ترک زبان

دیدار رییس جمهور ترکمنستان با دبیرکل سازمان کشورهای ترک زبان