مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 12:452022-12-11اجتماعي

آلودگی هوا چه بلاهایی بر سر کوهستان می آورد؟


کوه ها از مهم ترین ساختارهای کره زمین، بستر رشد گیاهان، زیستگاه جانوران و همچنین منشأ رودهای بزرگ جهان و آب های شیرین هستند اما به گفته یک کارشناس محیط زیست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، امروز 20 آذر ماه (11 دسامبر) به نام روز جهانی کوهستان نام گرفته است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پنجاه و هفتمین جلسه خود در ژانویه 2003 روز 11 دسامبر را به عنوان روز جهانی کوهستان تعیین و از سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) دعوت کرد تا مسئولیت هماهنگی این روز در سطح جهان را بر عهده بگیرد.

فائو هر سال با تعیین یک موضوع، از کشور های کوهستانی و اعضای مشارکت برای کوه ها (MP ) دعوت می کند تا با اجرای آیین های ویژه مانند گردهمایی و اجرای برنامه های کوهنوردی در بزرگداشت این روز و تاکید هر چه بیشتر بر اهمیت و نقش کوهستان تلاش کنند.

امروزه ما در فصول سرد سال در کشور علاوه بر خشکسالی، با پدیده آلودگی هوا مواجه هستیم که باعث از بین رفتن برخی از گونه های گیاهی و جانوری ما در اکوسیستم های مختلفی مانند کوهستان ها می شود.

محمد درویش، کارشناس محیط زیست، اکوسیستم کوهستان را یکی از مولفه های تاب آوری و با توان افزایش ریسک پذیری دانست و اظهار کرد: کوهستان ها با ایجاد جریان باد، اجازه تجمع مواد آلاینده و گردوغبار در حد خطرناک را نمی دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا چه بلاهایی بر سر کوهستان می آورد؟

آلودگی هوا چه بلاهایی بر سر کوهستان می آورد؟