مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 07:102022-12-11اجتماعي

تبعات آلودگی هوا بر حیات کوهستان


کوه ها از مهمترین ساختارهای کره زمین، بستر رشد گیاهان، زیستگاه جانوران همچنین منشأ رودهای بزرگ جهان و آب های شیرین هستند اما به گفته یک کارشناس محیط زیست آلودگی هوا بر این اکوسیستم مهم صدماتی وارد کرده است بنابراین برای حفاظت از آن لزوم ایجاد یک تشکیلات .

- کوه ها از مهمترین ساختارهای کره زمین، بستر رشد گیاهان، زیستگاه جانوران همچنین منشأ رودهای بزرگ جهان و آب های شیرین هستند اما به گفته یک کارشناس محیط زیست آلودگی هوا بر این اکوسیستم مهم صدماتی وارد کرده است بنابراین برای حفاظت از آن لزوم ایجاد یک تشکیلات اداری منسجم احساس می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز 20 آذر ماه (11 دسامبر) به نام روز جهانی کوهستان نام گرفته است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پنجاه و هفتمین جلسه خود در ژانویه 2003 روز 11 دسامبر را به عنوان روز جهانی کوهستان تعیین و از سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) دعوت کرد تا مسئولیت هماهنگی این روز در سطح جهان را بر عهده بگیرد.

فائو هر سال با تعیین یک موضوع، از کشور های کوهستانی و اعضای مشارکت برای کوه ها (MP ) دعوت می کند تا با اجرای آیین های ویژه مانند گردهمایی و اجرای برنامه های کوهنوردی در بزرگداشت این روز و تاکید هر چه بیشتر بر اهمیت و نقش کوهستان تلاش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات آلودگی هوا بر حیات کوهستان

تبعات آلودگی هوا بر حیات کوهستان