مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 16:102022-12-10اجتماعي

تلسکوپ چینی جزییات بی سابقه ای از کهکشان راه شیری را آشکار کرد


فضای وسیع بین میلیاردها ستاره کهکشان راه شیری خالی نیست، بلکه پر از محیط نازک بین ستاره ای است و پژوهشگران چینی به تازگی جزییات بی سابقه ای از راه شیری را آشکار کردند.

- فضای وسیع بین میلیاردها ستاره کهکشان راه شیری خالی نیست، بلکه پر از محیط نازک بین ستاره ای است و پژوهشگران چینی به تازگی جزییات بی سابقه ای از راه شیری را آشکار کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، دانشمندان چینی با استفاده از تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری (FAST) یا چشم آسمان چین جزییات بی سابقه ای از محیط میان ستاره ای کهکشانی را آشکار کردند.

به گفته هان جینلین ، دانشمند رصدخانه ملی نجوم چین و رهبر این پژوهش، طی بررسی حساس تپ اخترها با استفاده از تلسکوپ کروی با دیافراگم 500 متری، داده های خط طیفی محیط بین ستاره ای به طور همزمان ثبت شد.

اگرچه کالیبراسیون دقیق هنوز در حال انجام است، اما نتایج موجود در حال حاضر حساس ترین نتایج برای تشخیص ابرهای گاز هیدروژن خنثی تا به امروز هستند و جزییات بی سابقه ای را در مورد توزیع گاز هیدروژن خنثی نشان می دهند.

جان ام.

دیکی ، استاد بازنشسته دانشگاه تاسمانی در استرالیا و دانشگاه مینه سوتا در ایالات متحده گفت: در مقایسه با تمام بررسی های قبلی، بهبود وضوح و حساسیت زاویه ای در بررسی انجام شده توسط این گروه پژوهشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلسکوپ چینی جزییات بی سابقه ای از کهکشان راه شیری را آشکار کرد

تلسکوپ چینی جزییات بی سابقه ای از کهکشان راه شیری را آشکار کرد