مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 14:252022-12-10اقتصادي

مصرف بی رویه کود در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری نداریم


رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف بی رویه کود در اراضی کشاورزی استان نداریم، اما درصد پایینی بد مصرفی وجود دارد که باید اصلاح شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف بی رویه کود در اراضی کشاورزی استان نداریم، اما درصد پایینی بد مصرفی وجود دارد که باید اصلاح شود.

حسین برزگر 19 آذرماه در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بزرگترین چالش در حوزه خاک استان، توسعه شهری در اراضی کشاورزی مرغوب است، اظهار کرد: 250 هزار هکتار اراضی کشاورزی مرغوب در استان وجود دارد که از این میزان 70 هزار هکتار در حریم شهرها و 20 هزار هکتار در حریم راه ها قرار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه این مسئله باعث ایجاد محدودیت در توسعه کشاورزی کمی می شود و افزایش میزان تولیدات فقط از طریق افزایش در واحد سطح و افزایش کیفی مقدور خواهد بود، باید در فرآیندها و ساختارها جهت کاهش توسعه شهرها در اراضی کشاورزی مرغوب تغییر کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مصرف بی رویه کود در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری نداریم، یادآور شد: متوسط مصرف کود شیمیایی در اراضی کشاورزی در استان از متوسط مصرف جهانی پایین تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف بی رویه کود در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری نداریم

مصرف بی رویه کود در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری نداریم