مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-07سياسي

راز زیگزاگی بودن رعد و برق فاش شد


تصور می شود که صاعقه تقریباً 50 بار در ثانیه در سراسر جهان رخ می دهد، اما راز زیگزاگی بودن این پدیده زیبا به تازگی کشف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد برق فوق العاده زیبا و پرانرژی صاعقه وجود دارد.

یکی از معماهای دیرینه این است که چرا صاعقه با درخشیدن در آسمان شکل زیگزاگی به خود می گیرد و اکنون دانشمندان استرالیایی توضیحی ارائه کرده اند و این پدیده را ناشی از برخورد بین الکترون ها و برخی مولکول ها دانسته اند.

محققان در سال های اخیر اطلاعات جالبی در مورد پدیده صاعقه جمع آوری کرده اند.

از جمله اینکه پرتوهای گامای تولید شده از طریق این رویداد می توانند در هوا پاد ماده ایجاد کنند، شواهدی مبنی بر اینکه میدان الکترومغناطیسی صاعقه می تواند اثر محافظتی بر سلول های زنده داشته باشد وجود دارد.

اگرچه دانش ما از این رویداد آب و هوایی همچنان در حال بهبود است، اما ماهیت فیزیکی صاعقه و توالی رویدادهایی که زیربنای آن است، مشخص نیست.

این سوال که چرا رعد و برق از ابرها سرچشمه می گیرد و مسیری زیگزاگی به سمت زمین را دنبال می کند، دانشمندان را برای نیم قرن متحیر کرده است، اما دکتر جان لوک، فیزیکدان پلاسما از دانشگاه استرالیای جنوبی، اکنون آنچه را که به عنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز زیگزاگی بودن رعد و برق فاش شد

راز زیگزاگی بودن رعد و برق فاش شد