مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 11:452022-12-04سياسي

5 پرسش مهم مخاطبان در سواد رسانه ای چیست؟/ راهکارهایی برای درک اهداف رسانه ها


معاون آموزش انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: برای درک بهتر پیام ها باید آن ها را در کنار یکدیگر گذاشت و بررسی کرد تا اهداف آن ها را فهمید.

برای مثال اخبار این روزها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد چرا که بسیاری از جوانان وجود دارند که در گفته های خود به تاثیرات .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، لیلا وصالی، معاون آموزش انجمن سواد رسانه ای ایران در رابطه با اهداف انتشار پیام های رسانه ها و ضرورت سواد رسانه ای در برنامه سلام تهران گفت: در سواد رسانه ای توصیه می شود که افراد پنج پرسش را از خود بپرسند و به شش پرسش فکر کنند؛ پنج پرسش درباره فرستادنده پیام، چرایی ارسال آن، مخاطب آن، نوع تاثیرگذاری آن و ابزار ها و تکنیک های ارسال آن است.

هر پیامی اهدافی را دنبال می کند و سعی دارد بر تعدادی از مخاطبان تاثیر بگذارد، اگر این پیام موفق شود مخاطبان هدف خود را تحت تاثیر قرار دهد به اهداف خود رسیده است.

وصالی ادامه داد: ابزار هر پیام نیز شامل مواردی چون لنزهای مختلف دوربین و مدل فیلم برداری، شیوه نورپردازی، زاویه دوربین و موارد مشابه است که تاثیرهای مختلفی بر ذهن مخاطب دارد.

برای مثال برای بد نشان دادن یک انسان از زاویه های مختلف استفاده می شود تا منظور مورد نظر به مخاطب انتقال داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 پرسش مهم مخاطبان در سواد رسانه ای چیست؟/ راهکارهایی برای درک اهداف رسانه ها

5 پرسش مهم مخاطبان در سواد رسانه ای چیست؟/ راهکارهایی برای درک اهداف رسانه ها