مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 15:052022-12-03بين الملل

معترضان محیط زیستی شاهکارها را پاره می کنند؟


یکی از گروه های محیط زیستی که اخیرا از طریق حمله به آثار هنری مشهور نسبت به تغییرات اقلیمی اعتراض کرده است، از احتمال شدیدتر شدن اعتراضات خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آرت نیوز، امسال ده ها تابلو نقاشی مشهور از جمله شاهکارهای ورمیر ، کلیمت و مونک هدف حمله گروه های مختلف محیط زیستی قرار گرفتند.

این گروه از فعالان محیط زیستی با هدف جلب توجه، بر روی تابلوهای نقاشی مواد خوراکی پرتاب کردند و خودشان را با چسب به نقاشی ها چسباندند.

با وجود اینکه این اعتراضات هیچ آسیب جدی و دائمی را به آثار هنری وارد نکرده است، اما تداوم این نوع حملات جامعه هنری را خشمگین کرده است.

الکس دکونینگ ، سخنگوی گروه استخراج نفت را متوقف کنید در گفت و گو با اسکای نیوز اعلام کرد که این گروه محیط زیستی پیروی از اعتراضات سافرجت ها که نقاشی ها را پاره می کردند را در نظر گرفته است.

این فعال محیط زیستی بیان کرد: اگر در شرایط بهبودی حاصل نشود، ما ناچاریم از جنبش های موفق قبلی الهام بگیریم و هر آنچه که بتوانیم را انجام خواهیم داد.

در سال 1914میلادی، مری ریچاردسون فعال سافرجت(طرفداران حقوق زنان سده نوزدهم میلادی) وقتی نقاشی قرن هفدهم دیه گو ولاسکز را در گالری ملی لندن با استفاده از ساطور پاره کرد در جهان خبرساز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معترضان محیط زیستی شاهکارها را پاره می کنند؟

معترضان محیط زیستی شاهکارها را پاره می کنند؟