مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 00:152022-12-02پزشكي

بنفشه، گیاهی برای کنترل شیوع سرطان


یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: برخی تحقیقات خاص نشان می دهند که برگ های گل بنفشه در پیشگیری و درمان مرحله اولیه سرطان مفید هستند.

- زهرا توکلی، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مدت ها پیش مردم گل های بنفش را نماد وفاداری، فروتنی و سادگی می دانستند و اما امروزه مردم دوست دارند که از این گل به عنوان تزیین باغچه ها یا میزهای خانه شان استفاده کنند.

وی ادامه داد: بنفشه گیاهی علفی و بوته ای است، برگ های قلبی شکل با دمبرگ دراز دارد که اکثرا روی زمین پخش می شوند و هیچ ساقه ای ندارد.

توکلی با اشاره به این که مردم با استفاده از برگ های آن دمنوش تهیه می کنند که مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد، عنوان کرد: با این حال می توان آن ها را به عنوان داروی موضعی نیز مورد استفاده قرار داد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی بیان کرد: برای درمان فشارهای عصبی، هیستریک، خستگی فیزیکی و ذهنی، علائم یائسگی و افسردگی نیز استفاده می شود.

وی ادامه داد: برگ های بنفشه که اغلب به صورت دمنوش دریافت می شود، به طور عمده سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند گلیکوزیدهای و فنلی، فلاوونوییدها، ساپونین، زتین، آلکالوییدها، موکیلاژ، تانین ها، ویتامین C و ویتامین A است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنفشه، گیاهی برای کنترل شیوع سرطان

بنفشه، گیاهی برای کنترل شیوع سرطان