مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 13:152022-12-02بين الملل

عملیات لایروبی سد انحرافی مهاباد بعد از 50 سال اجرایی شد


عملیات بزرگ لایروبی و لجن برداری سد انحرافی یوسفکند مهاباد در سالجاری و بعد از گذشت بیش از 50 سال آغاز و یکی از بزرگترین طرحهای اولویت دار در حال اجرای شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در جهت جلوگیری از هدر رفت آب و برخورداری .

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر منابع آب شهرستان مهاباد گفت: عملیات بزرگ لایروبی و لجن برداری سد انحرافی یوسفکند مهاباد در سالجاری و بعد از گذشت بیش از 50 سال آغاز و یکی از بزرگترین طرحهای اولویت دار در حال اجرای شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در جهت جلوگیری از هدر رفت آب و برخورداری کامل کشاورزان منطقه می باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی جهین در این خصوص گفت: عدم لایروبی این رودخانه طی 50 سال گذشته، بهره برداری و تخلیه سیستم پسماند انسانی طی سنوات قبل و انباشت حجم بسیار زیاد در رسوبات موجب تقلیل حجم مفید مخزن دریاچه به یک چهارم شد.

وی افزود: ارتفاع بالای نی زار و ریشه دوانی خزه در سطح مخزن دریاچه کارایی مخزن را بعنوان بند انحرافی مختل نموده و در موقع رهاسازی آب سد مهاباد موجب ورود و تجمع بسیار بالای خزه و رسوبات جلوی دریچه آبگیری کانالهای اصلی آبیاری گردیده و پاکسازی آن توسط نیروی انسانی غیرممکن و باعث تلفات آب و مختل شدن تاسیسات ایستگاههای پمپاژ و حتی در ساله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات لایروبی سد انحرافی مهاباد بعد از 50 سال اجرایی شد

عملیات لایروبی سد انحرافی مهاباد بعد از 50 سال اجرایی شد