مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 14:452022-12-01بين الملل

«نوغانداری و ابریشم بافی» به نام ایران و 6 کشور دیگر ثبت جهانی شد


پرونده چند ملیتی «پرورش کرم ابریشم و تولید سنتی ابریشم برای بافندگی» به نام ایران، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در یونسکو ثبت شد و به این ترتیب، - نوغانداری و ابریشم بافی به نام ایران و 6 کشور دیگر ثبت جهانی شد پرونده چند ملیتی پرورش کرم ابریشم و تولید سنتی ابریشم برای بافندگی به نام ایران، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در یونسکو ثبت شد و به این ترتیب، شمار میراث ناملموس ایران در فهرست یونسکو به عدد 21 رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این پرونده چندملیتی در هفدهمین کمیته بین الدولی پاسداری از میراث ناملموس یونسکو که این هفته در شهر رباط مراکش برگزار شده است، بررسی شد.

این میراث ناملموس بیست ویکمین عنصر ایران است که به صورت پرونده چندملیتی وارد فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو شده است.

معاون میراث فرهنگی که هم اکنون برای حضور در این نشست در مراکش به سر می برد، شانس این پرونده چندملیتی را که در راستای سیاست های یونسکو است، برای ثبت جهانی بالا دانسته بود.

دانش و مهارت بومی تولید ابریشم در ایران دی ماه سال 1396 در فهرست ملی میراث ناملموس ثبت شده است و اکنون در قالب پرونده چند ملیتی در همکاری مشترک ایران، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نوغانداری و ابریشم بافی» به نام ایران و 6 کشور دیگر ثبت جهانی شد

«نوغانداری و ابریشم بافی» به نام ایران و 6 کشور دیگر ثبت جهانی شد