مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 19:152022-11-30پزشكي

پرستاران در خط مقدم درمان و سلامت هستند


سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه پرستاران پر تلاش در خط مقدم حوزه درمان و سلامت هستند، گفت: اوج فعالیت های مجاهدانه پرستاران در ایام شیوع ویروس کرونا رقم خورد و این فداکاری ها و مجاهدت ها بر کسی پوشیده نیست.

- دکتر حمیدرضا مسکنی امروز در دیدار با رییس و سرپرستاران مرکز درمانی و آموزشی الزهرا(س) رشت ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار کرد: از تلاش کادر درمان به ویژه پرستاران پر تلاش که در خط مقدم حوزه درمان و سلامت هستند، قدردانی می کنیم؛ اوج فعالیت های مجاهدانه پرستاران در ایام شیوع ویروس کرونا رقم خورد و این فداکاری ها و مجاهدت ها بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به نوعی با وجود پژوهشگاه رویان در عرصه غربالگری، درمان و سلامت هم نقش آفرین است، افزود: خونی که در دوران بارداری مادر در بند ناف و جفت جریان دارد و بعد از تولد دور ریخته می شود، منبع غنی از سلول های بنیادی به خصوص سلول های بنیادی خون ساز است که می توان در روند درمان بیماری های بدخیم، تالاسمی، انواع سرطان های خون، بیماری نقص سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار گیرد.

مسکنی گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده گیلان در حوزه های سرطان، کاهش جمعیت و دیابت به نوعی از استان های رتبه دار محسوب می شود لذا بانک خون بند ناف شرایطی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرستاران در خط مقدم درمان و سلامت هستند

پرستاران در خط مقدم درمان و سلامت هستند