مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 11:572022-11-30سياسي

طرح بزرگ آبرسانی به سنندج فردا افتتاح می شود


طرح بزرگ آبرسانی به سنندج فردا با حضور مسوولان کشوری دولت سیزدهم افتتاح می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، از اواخر فصل تابستان سال 97 رنگ و طعم و بوی آب شرب شهر سنندج مورد گلایه شهروندان قرار گرفت، مردم می گفتند آب شبکه شهر سنندج قابل شرب نیست لذا برای تامین آب شرب مورد نیاز به چشمه های اطراف شهر می رفتند.

   در طول این سال ها، خبرگزاری فارس با انتشار گزارشات مکتوب، ویدیو و عکس های زیادی این دغدغه مردم و مطالبه آنان مبنی بر تامین آب شرب باکیفیت را به گوش مسوولان رساند و حتی این مطالبه در مجلس شورای اسلامی هم مطرح شد.

  کلان پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از سال 99 آغاز شد و تا پایان دولت قبل به حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

  با استقرار دولت سیزدهم و انتصاب استانداری جوان و جهادی، تامین آب شرب سنندج و دیگر شهرهای کردستان در اولویت جدی قرار گرفت و در همان اوایل شروع بکار زارعی کوشا، مشکل آب بانه مرتفع شد.

  در سفر رییس جمهوری به استان کردستان، تامین اعتبار طرح بزرگ آبرسانی به سنندج مصوب شد و با تامین اعتبار 850 میلیارد تومان در دولت سیزدهم، این طرح تکمیل و اکنون آماده بهره برداری شده است.

  طول کلی مسیر پروژه آبرسانی از سد آزاد به شهر سنندج حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه 480 متر است که در این میان 27 کیلومت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح بزرگ آبرسانی به سنندج فردا افتتاح می شود

طرح بزرگ آبرسانی به سنندج فردا افتتاح می شود